arjuna love uols

Friday, September 14, 2012

Menjadi diri sendiri

Status FB seorang sahabat-Apepun yang terjadi,tetap jadi dirimu sendiri...Mungkin ade yang x suke,tapi setidaknya kamu tak hidup dalam kepura-puraan~ :)
Bila terbaca status FB seorang sahabat tentang menjadi diri sendiri aku teringat masa mula2 buat blog dulu. Perkara ini dah lama aku bincangkan.Jenuh bila asyik mencari identiti sendiri bila mula-mula berblogging dulu. Itu yang aku selalu buat dulu dan satu hari tu baru sedar yang menjadi diri sendiri dalam blog lebih baik dan selesa.Persoalannya identiti apa yang aku nak cari??
Seriously tak salah pun menjadi diri sendiri tapi persoalannya adakah diri kita sudah cukup sempurna untuk menjadi diri sendiri?? Adakah diri kita lebih hebat dari orang lain dimuka bumi ini sehingga tak mau mengambil pandangan mereka?? Ada masanya kita perlu menjadi diri sendiri tapi bila menyentuh bab agama dan akhlak serta peribadi kita tak boleh lepas tangan dari mengambil pandangan orang lain disekeliling kita.
Aku dah bosan dengar alasan macam ni
"biarlah aku menjadi diri aku sebab aku tau aku bukanlah orang yang baik"
"bro sekurang2nya I tak hipokrit ok"
Kadang2 kita tau diri kita tak sempurna tapi kenapa kita tak berazam untuk berubah menjadi yang lebih baik?? Mengapa kita perlu kekal menjadi kita yang belum cukup sempurna?? Tanya pada diri sendiri "adakah aku cukup sempurna untuk menjadi diri aku" Kalau belum jom sama2 kita memperbaiki menjadi insan yang lebih sempurna supaya kita boleh berbangga dengan diri kita suatu hari nanti.
Ingatlah " Jangan pernah memaksa diri berubah menjadi 'orang lain' kerana ingin nampak lebih sempurna. Jadilah diri sendiri. Itu akan membuatkan diri kita lebih yakin plus super duper cantik/kacak "
Be confident!! Like urself first bfore u like anyone else ok ppl bear that in mind.jadi sendiri lebih baik daripada tiru-tiru.To me i like to be who i am which i like to be simple. In opinion, simple is the best policy senang kan tak payah susah-susah tiru orang dan tak ada orang nak kutuk. Hehehe, sebenarnya adalah orang kutuk mungkin sebab terlalu simple tapikan itu adalah lebih baik daripada terover-over dan tak reti.Senang cerita jadilah diri anda sendiri tp jangan lupa mengambil pandangan orang lain kalau itu untuk kebaikkan kita, love yourself and find ur own identity..
PS-menjadi diri sendiri sungguh osem LOVE UOLS

No comments:

Powered By Blogger