arjuna love uols

Sunday, October 21, 2012

Aku dan kehidupan



disaat aku kesepian kau hadir dalam hidup aku dan saat aku memerlukan kau selalu disampingku, tapi kenapa sekarang amat berbeza sekali??. segala gelak tawa dan senda gurau mu seakan hilang, kau tak seperti dulu yang selalu mengisi kesepian aku, yang selalu ada disamping aku, kini aku merasa cinta ini hanya untuk dirimu.

aku tak tahu apakah aku perlu untuk terus bertahan bersamamu tapi yang aku tahu aku amat menyayangi dirimu, amat sayang, memang tak mudah untuk memiliki dirimu, aku tahu tapi kita pernah bersama, cuma cinta kita masih tak terucap, semuanya telah kita alami dan jalani, semuanya terukir dan takkan terganti dihati aku.

aku minta janganlah kau pergi, tetaplah berada disini bersama aku mengalunkan bahasa2 indah, mengisi jiwa yang merindukan kisah cinta kita berdua, saat2 manis itu tak pernah aku lupakan sentiasa ada disetiap langkah dan degupan jantung aku.

airmata ini menitis jua hanya kerana cintaku yang amat mendalam terhadapmu,tak tertahan membendungnya lagi biarpun selama ini telah lama aku pertahankan, sebenarnya aku amat takut kehilangan dirimu dan cinta amat amat bererti buat diriku.

ingatkah lagi tentang ayat2 cinta yang pernah kau bahaskan kepada diriku, masih terngiang2 lagi, masih terdengar lagi kau mengatakan "JIKA IA SEBUAH CINTA IA TIDAK HADIR KERANA PERMINTAAN NAMUN HADIR KERANA KETENTUAN"
hanya satu yang aku pinta padamu cintai aku dengan sepenuh hatimu seperti aku mencintai mu selalu, sayangi aku dengan setulus kasihmu seperti aku menyayangi dirimu.

SIAPAPUN AKU, AKU TETAP DISINI, KEHIDUPAN DAN CINTA TAKKAN TERPISAH KURUNGKAIKAN MENJADI SEKALUNG KATA2 INDAH DAN KISAH YANG INDAH UNTUKKU HAMPARKAN BUAT TATAPAN MU DIDALAM BAIT PUISI KIASAN BAHASA DARIKU

No comments:

Powered By Blogger