arjuna love uols

Thursday, September 13, 2012

Jangan Bersedih ,pilihlah jalan untuk bahagia


Sesungguhnya, kesedihan, kegembiraan, kekecewaan, keriangan dan emosi-emosi lain hanyalah sementara. Bagaimana sesaatnya malam ditelan siang. Tak selamanya kesedihan dan kegembiraan melanda kita. Semua itu datang silih berganti, tanpa selalu dapat dinanti.

Aku teringat satu kata-kata "Ketika kebahagiaan datang, kesedihan menunggu di depan pintu. Begitupun sebaliknya, ketika kesedihan datang, kebahagiaan menunggu di depan pintu"...aku sangat percaya pada kesabaran dari kecil sampailah ke dewasa, apabila kita bersabar semua akan kembali sediakala dan sedikit demi sedikit sesuatu masalah yang kita hadapi akan selesai .

Bila kita sedih, kita mudah lupa yang sebenarnya kita ada mempunyai perasaan untuk gembira. Kenapa kita mesti ketepikan perasaan gembira?? bukankah mempunyai pelbagai perasaan adalah perkara terindah...

Tuhanku...Aku ingin menghibur dari dihibur...Aku ingin mengasihi dari dikasihi...Mencintai dari dicintai...Kerana dengan memberi aku menerima...Dengan memaafkan aku dimaafkan...Dengan cinta aku bangkit kembali & Dengan cinta aku hidup abadi...Dan bermulalah bicara untaian kata antara hati dan perasaan...Diri ku hanya insan biasa..terkadang kesilapan sentiasa berlaku..terkadang kebaikkan sentiasa membawa tuah..tapi tak bererti diri ini..boleh melakar sejuta senyuman dihati..sayang anda semua :))

No comments:

Powered By Blogger