arjuna love uols

Thursday, September 13, 2012

Aku selalu merenung masa depan dan juga kematian


Kadang-kadang pada waktu malam,sebelum melelapkan mata,aku selalu memandang siling sambil berangan-angan.Seperti remaja yang perasan dirinya kanak-kanak manja.Hmmm.Kadang-kadang aku fikir masa depan,kadang kadang aku fikirkan kematian.. Duduk termenung aku memandang jauh berfikir akan manusia berfikir akan masa depan berfikir akan dosa dan pahala.Tiada apa yang istimewanya. Hanya insan biasa yang mempunyai kelebihan dan kekurangan sama seperti anda semua.




Tidak salah mahu kaya Allah mahu kita berusaha.Namun jika hanya kaya wang namun amalan miskin atau tiada apakah semua harta itu boleh menemani kita di sana.Ketika sebujur badan kaku dilepaskan di liang lahad adakah malaikat akan bertanya berapa banyakkah wang kamu? berapa buahkah kereta kamu? atau dimanakah harta kamu disimpan? Tentu tidak.
Aku hanya mampu berdoa menadah tangan agar mereka mendapat hidayah agar mereka dapat merasa apa yang aku rasa agar Allah membuka hati mereka untuk melihat dan di ketika itu aku pasti barulah mereka sedar dan faham apa yang aku maksudkan dengan sayangkan Tuhan Itu dahulukan...SALAMULLAH LOVE UOLS


No comments:

Powered By Blogger