arjuna love uols

Thursday, September 20, 2012

Jangan menguji tahap cemburu lelaki


GIRL : awak, saye nak bg tahu awk sesuatu..
BOY : ye syg,ape die ckp lah.
GIRL : Ex saya datang balik nakkan saya. Huwmm..mcm mana
BOY : ouh.. Awak masih sayang dia ke?
GIRL : Ermm.. Entah. Awk rasa??
BOY : kalau awk masih sygkn dia , awak pergi lah pada dia. im ok
GIRL : Awak tak tak cemburu ke ? Awak tak marah?
BOY : (tunduk dgn nada suara yang sayu2) Buat apa sye nak marah awak syg. Mungkin dia boleh jaga awak dengan sempurna. Saya tahu kalau betul awk sygkan saya , awak takan Biarkan orang lain rampas awak dari saya. (tunduk lalu setitis air mata jatuh membasahi bumi )
GIRL : (terdiam terpaku dgn kata2 kekasihnya) syg, saya tak inginkan yang lain, saya janji cinta saya hnya untuk awak. (lalu mengesat airmata si kekasihnya)

KESIMPULANNYA
Janganlah menguji tahap kecemburuan seorang lelaki, kerana ianya akan pendam sehingga menitiskan air mata. Air mata bg lelaki amat bermakna, tp ianya akan tewas jika hatinya diluka.


Ada wanita yang menunggu-nunggu saat suaminya menegurnya atau menasihatkannya, kerana dia sudah sedia dengan peluru-peluru tohmah dan kejian serta airmatanya. Untuk mengelakkan kejadian yang tidak diingini berkaitan rumahtangga, elakkan pergaduhan, dan janganlah anda pula yang memulakannya.

Sekiranya anda sukar meminta maaf atas kesalahan anda, dan sebaliknya amat suka mencari kesalahan lelaki, dia akan menganggap bahawa anda adalah seorang yang keras kepala dan keras hati, sukar dibentuk.Lebih buruk lagi dia mungkin merasa bahawa dia telah gagal membentuk diri anda sebagai isterinya, dan mungkin bersebab dari itu, dia cuba mencari jalan keluar.

Banyak masalah timbul kerana manusia biasanya bertindak dengan akal yang sempit dan tindakannya berbentuk keduniaan.Kejayaan anda di akhirat adalah bergantung kepada betapa baiknya anda kepada suami anda dan betapa bereskah tanggungjawab anda terhadapnya.
Jadi kepada kaum wanita, jadilah wanita yang disenangi oleh pasangan anda


No comments:

Powered By Blogger