arjuna love uols

Friday, November 16, 2012

Maafkan aku andai tidak sempurna untukmu



dalam sujudku aku berdoa jika benar dia untukku baik untuk agamaku baik untuk kehidupanku
baik untuk keluargaku dekatkan hatinya dengan hatiku satukan kami dalam ikatan yang halal
ikatan yang cukup tinggi nilainya dalam agama ikatan yang menyatukan adam & hawa di syurga dan semoga ikatan ini juga akan kekal hingga syurga.

Rasa ingin bersahabat itu adalah satu lumrah dalam diri setiap insan...merasa ingin mengasihi dan dikasihi dalam bersahabat adalah satu kepastian kerana kita di dunia ini tidak keseorangan... tetapi adakah persahabatan dan ukhuwah itu disandarkan pada Dia yang punya segalanya atau sekadar mengikut nafsu yang menguasai diri?? adakah bersahabat hingga ke syurga itu hanya sekadar fantasi??

Andai aku tidak seperti menghargaimu, bukan bermaksud aku tidak sudi... bukan juga kerana kau tidak cukup baik untuk menjadi sahabatku... tetapi kerana aku tidak tahu bagaimana ingin mengekspresikan perasaan kasihku... tidak cukup kuat juga untuk melontarkan kalam sayang
kepadamu walaupun aku tahu, "jika seseorang itu menyayangi sahabatnya, maka hendaklah dia memberitahu kepadanya bahawa dia menyayanginya" (riwayat Abu Daud)... tetapi ketahuilah bahawa setiap saat aku bersamamu sahabat, aku terasa seperti semua bebanku melayang daripada bahuku...

"Cinta Kepada Manusia Hanya Membuat Kita Merana Kerana Manusia Tidak Sempurna Dan Bersifat Sementara... Tetapi Cinta Kepada Yang-Esa Pasti Akan Kekal Selamanya..."

2 comments:

Indo Telematika Education said...

blogwalking, nice blog, yang sempurna hanya milik allah, thanks

Portal Babad Banyumas said...

singgah pertama neh, thanks

Powered By Blogger