arjuna love uols

Thursday, May 23, 2013

Kasih IBU dan sayang Bapa!!





"Kasih seorang ibu kepada anak, walau degil mcm mana sekalipun anak itu, kasih ibu itu tetap utuh... saya tak dapat membayangkan perasaan ibu apabila kehilangan seorang anak dengan keadaan yang tragis dalam sekelip mata" tersentuh hati saya s... rasa hiba.. rasa sayu... semua ada.... tak dapat saya nak luahkan dengan kata-kata...

Saya seorang yang cepat tersentuh apabila sesuatu perkara itu menyentuh isu kekeluargaan.. tak kiralah cerita drama kat tv ke... surat khabar ke... slide kuliah ke... buku cerita ke... memang saya sgt mudah tersentuh dengan isu ini..... 

kasih  ibu membawa ke syurga kasih ayah bekorban nyawa... setiap patah kata ini pada saya sangat menusuk ke kalbu... Ya ALLAH.. sesungguhnya.. aku bersyukur atas kurniaanMu memberikanku ayah dan ibu yang terbaik di dunia dan akhirat... semoga Engkau tempatkan mereka di SyurgaMu yang kekal abadi.... AMIN..

Kasih ibu... Kasih ibu.... Kasih ibu... mereka la yang telah bertarung nyawa untuk melahirkan kita ke dunia... tanpa mereka... tiada la kita... tanpa mereka... terumbang-ambingla kita hidup tanpa kasih sayang dan belaian mesra... mereka mengasuh kita... mendidik kita untuk jadi insan terbaik... insan berguna... Ya ALLAH... Engkau bimbingla hati kami ini utk menjadi anak yang soleh dan solehah... jadikanla kami ini anak yang dapat berjasa kepada kedua ibubapa kami... bimbingla kami agar tidak menjadi anak yang derhaka kepada kedua ibu bapa kami... Jauhila kami dari sifat-sifat anak yang tidak mengenang budi kedua ibu bapa... Ya Allah.. sesungguhnya Engkaula yang Maha berkuasa dan Maha Mengetahui... Ibu.. engkaula permata hatiku... 

Kasih ayah... Kasih ayah.... Kasih ayah.... setiap keringatmu yang menitik ke bumi tak ternilai harganya... Siang dan malam mencari rezeki dan sesuap nasi utk kami... Setiap permintaan dari kami tak pernah kau endahkan walaupun dalam keadaan susah mahupun senang tetap akan kau kabulkan... begitu besarnya pengorbananmu ayah... Membesarkan dan memberikan kelengkapan yang mencukupi utk kami... Sedaya upaya menyediakan yang terbaik utk kami nikmati.... Ayah... terima kasih atas segalenya... xterbalas segala jasamu ayah....

Setiap insan yang hidup di muka bumi pasti mempunyai ibu dan bapa. Ibu adalah insan yang mengandungkannya dan melahirkan serta membesarkan kita menjadi insan sempurna. Bapa adalah insan yang selalu bersusah payah demi memenuhi keperluan kita.kasih ibu kepada anak2 tak pernah dibeza2kan....kadang2 anak yg terasa diri dibezakan oleh org tua...kasih ibu dalam memberikan yang terbaik utk anak2 dia...kasih ayah yg sentiasa ambik berat dan bertanya khabar...cuma tidak ditunjukkan...kita anak seharusnya memahami situasi ni...sbb kita akan bergelar IBU BAPA kelak...

Betullah pepetah orang Melayu ada mengatakan, "Kasih ibu membawa ke syurga, kasih ayah membawa bahagia"

No comments: