arjuna love uols

Sunday, May 22, 2016

Cantik,molek,lawa,cerdik,bagus,hebat dan sebagainya semua itu dijadikan oleh Allah

Cantik,molek,lawa,cerdik,bagus,hebat dan sebagainya semua itu dijadikan oleh Allah..apa yg kita nak ego sangat? Kita bukan tuhan yg blh menjadikan...abg nak pesan masa nak ego riak takabbur tu, igt2 kat Allah..selalu zikrullah dan igt kita ni manusia insan hina dina, yg tak sanggup ke nerakaNya tp blm tentu layak ke syurgaNya..bawa byk bersabar jgn byk nak melawan ckp, bykkan berdiam diri..kalau emosi egois tu meluap pegi ambil wudhu..InsyaAllah ego tu pandai le padam sendiri..ego tinggi manapun mati kita membusuk terburai dimamah tanah jd makanan cacing juga.. 

Kalau ada komen yang kita rasa tak puas hati, jawab komen dgn fakta bukannya emosi..kadang2 diam itu lebih baik dari berkata2..jgn cpt melenting dan membuat tanggapan tentang komen yg diberikan kecuali ianya jelas menghentam dan menjatuhkan kita..bergurau blh asal tak melebihi batas...jika kita membuat salah pohon kemaafan walaupun dari yg lebih muda...inilah tanda kematangan yg sebenarnya. 

Asalkan kita boleh minum dan tak pernah tipu org cukuplah...org lain nak hidup dengan menipu tu depa punya pasal..bila kena tanggunglah sendiri..Ingatlah ada perkara yg kita tak mahu terjadi tapi harus menerima..ada perkara yg kita tak mahu tahu tapi harus belajar dan ada perkara yg kita tak mahu kehilangan tapi terpaksa melepaskan... SALAMULLAH jangan kecam abang k.


Powered By Blogger