arjuna love uols

Friday, May 23, 2014

Bersyukurlah dengan apa yang kita ada


cicak tak pernah komplen pada Allah knp makanan dia semua binatang yg terbang..kerana cicak tau Allah bagi dia lidah yg panjang utk memudahkan dia makan..burung juga tak pernah komplen pada Allah bila pagi2 kena terbang keluar tak tau nak makan apa..tapi burung pulang dgn kenyang dan mampu bagi makanan pada anak2nya..takda lagi kita dgr cerita burung bunuh diri malah pagi2 yg kita dgr burung tetap berkicauan..

cacing lagilah tanpa tangan tanpa kaki tak pernah komplen pada Allah susahnya nak cari makanan..kenapa Allah tak jadikan dia macam ni macam tu..juga belum ada sejarah ada cacing bunuh diri..knp kita sbg manusia yg dicipta dgn penuh kasih sayang selalu sgt merungut!!!


# Moral of the story, apabila Allah mencipta kita, Allah tau kemampuan kita, Allah takkan uji kita dgn sesuatu yg kita takkan mampu tanggung malah tiada satu ujian pun utk melemahkan..bersyukurlah dgn apa kita ada Alhamdulillah

Sunday, May 4, 2014

Bersyukur dan Redha lah

Ada masa kita kata tak apa. Tapi kita terluka. Ada waktu kita cuba lupa. Tapi kita sentiasa diingatkan. Ada kala kita rasa sudah redha. Tapi kita masih rasa derita. Ada ketika kita tak tahu kenapa. Tapi kita dibiar hampa. Sampai tahap ini kita cuma perlu yakin Allah ada menyediakan sebab atas segala sesuatu. Mungkin bagi kita itu kesedihan, sebenarnya petunjukNya atas sesuatu yang lebih baik untuk kita. Maka, terus berdoa dan yakinlah ketika itu kita sangat dekat dengan ALLAH.

Alhamdulillah syukur dpt kita bertemu lg.....slmt berhujung mggu dan slmt beristirehat disamping keluarga tercinta.....syukur alhamdulillah kerana kita diberi nikmat yg terbesar dan paling bernilai dalam kehidupan iaitu Islam ...lagi2 apabila dilahirkan sebagai seorang yg beragama Islam.. dan pesanan ikhlas dari saya jgn lupa jaga KESIHATAN diri....


 * Jangan bersedih tanpa mengadu pada Allah, dan jangan gembira sehingga terlupa perintah Allah...Jangan terburu-buru mendesak mahukan apa yang kamu pinta, Allah Maha Mendengar dan Maha Mengetahui masa yang terbaik untuk menunaikan permintaan kamu.Allah akan sentiasa menguji betapa layaknya kamu dengan apa yang kamu pinta