arjuna love uols

Monday, November 26, 2012

aku gembira bila kau bersama dia



Di saat kau sedih hati aku pasti akan berbisik.." Tuhan.. bintang aku sedang bersedih..hanya kegelapan yang aku nampak dia wajahnya..cahaya yang dulunya dia tunjuk pudar terhalang dengan kesedihannya.."

Di saat aku melihat kau bersama orang lain hati aku berkata.."Tuhan.. kenapa jantung aku berdenyut dengan laju.. kenapa aku terasa seperti kejutan elektrik yang mengalir di dada ini.."

Di saat kau kelihatan gembira hati aku berbicara.." Tuhan.. kau kekalkanlah kilauan yang terpancar di bintang aku..agar sinarannya akan menerangi segala kegelapan yang wujud ini.."

Dan akan sampai masanya aku akan pergi. Pergi meninggalkan kau bintang.Kerna aku tahu kau bukan untuk aku. Kau akan dusta kau akan khianati aku.Aku akan lihat kau disebalik kamar aku. Sebelum aku pergi aku akan pastikan kau akan terus menyinar.

"aku tumpang gembira bila kau bersama dgn dia"

Terus terang jika ditanya pendapat aku lah kan? haha semestinya aku rasa macam..hey jantan! lembiknya kau nak berserah macam tu jer..nak lihat kekasih hati bahagia dengan orang lain lepas tu tumpang gembira..eeuuwww..kau tak payah nak berlagak suci, sebab paling-paling suci kau tu adalah suci dalam lumpur...bukan debu lagi dah..

kemon la guys, berjuang untuk dapatkan cinta hati itu adalah dituntut..kemon kemon..jika kau rasa kau lebih layak untuk si dia, apa kata korang tawan hati dia balik..

aku tak rasa korang dapat tumpang gembira dengan melihat kebahagiaan orang lain yang anda cintai bak mereka itu sedang menyulam cinta dengan labuci indah, sedangkan kita sebagai kain sakit dicucuk-cucuk, dikait-kait bagai..ada kaitan tak?..metafora yang berkesan sangat tak? tak kan..sebab sukati aku la nak letak hiperbola ke metafora apa pon..

jadi daripada dalam hati anda sakit melihat orang yang anda cinta bahagia bersama orang lain, baik melihat dia bahagia bersama kita, jadi segerakan pernikahan, tunjukkan yang anda serius dan tawan hati bapa dan ibu si dia dahulu sebelum anda tawan hati bakal isteri kamu itu, dan tolong jangan hipokrit dengan mengatakan aku bahagia melihat kau bahagia bersama si dia...piiiraaahhh...kau hengat kau bermain wayang ka??walahualam

Wednesday, November 21, 2012

biarkan pergi berlalu


Dia datang dan pergi macam tu je..bila satu hari dia melutut kat anda..dia kata dia menyesal curang dengan anda..Patut ke anda terima penyesalan itu dan menerimanya kembali dalam hidup anda?? tapi kena ingat satu perkataan ni "Kalau saya dah sayang kat awak jangan buat saya benci dekat awak, kalau saya dah benci kat awak jangan tanye kenapa saya tinggalkan awak.."


Ada orang kata cinta ni kalau disiram..lama2 suburlah..Tapi kalau diracun..lama2 matilah..Macam pokok juga sebab rasa cinta ni datang secara semulajadi dan bukannya paksaan atau dibuat2.. Kesilapan paling besar seorang lelaki adalah memberi peluang kepada lelaki lain untuk membuatkan kekasihnya tersenyum..rasanyalah kot...


Kadang2 belajar mencintai seseorang yang mencintai kita sepenuh hati itu lebih indah dari terkejar2 mencari cinta orang yang tak menghargai kita..Betul tak??..hehehe anyway hope entry ni takde yang terasa sbb hanya luahan hati seorang lelaki je..


LOVE PEACE FOR GAZA

Monday, November 19, 2012

Petua Menangani Cinta Jinak-Jinak Merpati




1. Jangan terlalu banyak berharap - Itulah kunci kejayaan utama untuk mendapatkannya atau untuk menakluk hatinya. Dengan cara begitu dia pula yang akan mengejar anda. Jangan mudah terus-menerus mengirim sms atau menelefonnya.

2. Kenali Isi Hatinya - Sebelum anda meluahkan perasaan cinta kepadanya, alangkah baiknya jika anda mengenali terlebih dahulu akan isi hatinya.


3. Dekati Keluarganya - Biasanya seorang wanita jenis jinak-jinak merpati seperti ini suka kalau keluarganya rapat atau akrab dengan anda. Sebab itulah anda harus mendekatkan diri anda dengan keluarganya. Pasti anda akan menjadi pasangan hidupnya.

4. Lihat Bahasa Tubuhnya - Tidak semua wanita suka pada anda, atau mahu ikut cakap atau kemahuan anda. Anda harus memperhatikan bahasa tubuhnya. Misalnya, ketika dia berbual dengan anda. Anda pastikan samada dia menatap wajah anda terus-menerus atau tidak. Jika ya, itu bererti dia suka pada anda. Atau semasa berbincang, jarinya bermain-main gelas. Itu bermakna anda sudah hampir mendapatkannya. Itulah tandanya dia suka kepada anda.





semoga info ini dpt membantu..LOVE PEACE FOR GAZA

Sunday, November 18, 2012

berulangnya sejarah semalam


susahkah untuk setia?? mana janji2 yang ditaburkan dulu?? kalau tak yakin untuk ditepati kenapa perlu berjanji?? seronokkah bila mungkiri janji itu??

Realiti kehidupan jika kita bahagikan  baik dan jahat.Berbuat baik mendapat pahala.Berbuat jahat menjadi dosa.Begitulah jika di nisbahkan  cinta dan kasih sayang..ada ke saham dalam percintaan?Boleh ke di  masukkan kasih sayang dalam satu komoditi  lalu di perdagangkan untuk mendapatkan keuntungan?Muhasabah diriku selalu..Bunyinya mudah tapi sukar untukku laksanakan.


Kejayaan yang kukuh ialah akal,kemiskinan yang paling besar ialah kebodohan,keburukan  yang buruk ialah terpesona  dengan keindahan diri sendiri dan semulia-mulia manusia bila ia memiliki akhlak yang baik..jadikanlah masa lalu sebagai perisai atau senjata  kekuatan untuk  menghadapi hari depan!!


Cintaku tidak pernah mati...cintaku tidak pernah hilang...cintaku adalah hembusan nafas yang kuhela...cintaku kerana  mencintaiMU!! 


Ekspresi cinta dan kasih sayangku..nostalgia yang lama kusimpan.Walau kita melihat matahari yang sama,bernaung di langit yang serupa tetapi kita berbeza citarasa dan berlainan pendapat...

Friday, November 16, 2012

Maafkan aku andai tidak sempurna untukmu



dalam sujudku aku berdoa jika benar dia untukku baik untuk agamaku baik untuk kehidupanku
baik untuk keluargaku dekatkan hatinya dengan hatiku satukan kami dalam ikatan yang halal
ikatan yang cukup tinggi nilainya dalam agama ikatan yang menyatukan adam & hawa di syurga dan semoga ikatan ini juga akan kekal hingga syurga.

Rasa ingin bersahabat itu adalah satu lumrah dalam diri setiap insan...merasa ingin mengasihi dan dikasihi dalam bersahabat adalah satu kepastian kerana kita di dunia ini tidak keseorangan... tetapi adakah persahabatan dan ukhuwah itu disandarkan pada Dia yang punya segalanya atau sekadar mengikut nafsu yang menguasai diri?? adakah bersahabat hingga ke syurga itu hanya sekadar fantasi??

Andai aku tidak seperti menghargaimu, bukan bermaksud aku tidak sudi... bukan juga kerana kau tidak cukup baik untuk menjadi sahabatku... tetapi kerana aku tidak tahu bagaimana ingin mengekspresikan perasaan kasihku... tidak cukup kuat juga untuk melontarkan kalam sayang
kepadamu walaupun aku tahu, "jika seseorang itu menyayangi sahabatnya, maka hendaklah dia memberitahu kepadanya bahawa dia menyayanginya" (riwayat Abu Daud)... tetapi ketahuilah bahawa setiap saat aku bersamamu sahabat, aku terasa seperti semua bebanku melayang daripada bahuku...

"Cinta Kepada Manusia Hanya Membuat Kita Merana Kerana Manusia Tidak Sempurna Dan Bersifat Sementara... Tetapi Cinta Kepada Yang-Esa Pasti Akan Kekal Selamanya..."

Terima kasih kpd sahabat blogger


Blog ini terhasil kerana aku ingin berkongsi cerita, pengalaman, pengetahuan dan apa sahaja; baik yang dialami diri sendiri mahupun orang di sekeliling. Kita mampu belajar dan memperoleh sesuatu daripada setiap makhluk di muka bumi ini dan setiap kejadian yang berlaku pasti ada yang tersirat di sebaliknya. Kerana itu aku memilih ILHAM BICARA kerana setiap objek, perkara dan kejadian itu memberi ilham untuk aku berbicara...

Persahabatan ibarat satu janji yang dibuat dalam hati.Tak dapat ditulis, tak dapat dibaca.Namun takkan terpisah dek jarak, takkan berubah dek masa.Ukhuwah ibarat sebuah rumah, walau tak cantik, walau tak mewah, yang paling penting kita bahagia di dalamnya.persahabatan Itu Ibarat Tangan Dengan Mata, Dikala Tangan Kita Sakit Dan Terluka, Maka Mata Akan Menangis,,Dan Apabila Mata Menangis, Tanganpun Akan Menghapuskan Air Mata


terima kasih kepada sahabat2 blogger yang menjadi follower blog aku ni yang tak seberapa, selama ni aku ingat hanya syok sendiri tapi setelah mendapat feed back dari sahabat2 semua aku makin bersemangat untuk meneruskan bidang blogger ini, terima kasih sekali lagi kepada yang suka..yang tak suka dan yang tak berapa nak suka dengan aku, kepada yang sayang dan juga yang tak berapa nak sayang kat aku hehehehe anyway love uols

Monday, November 12, 2012

aku dan kamu siapakah kita



Kenapa kita menutup mata ketika kita tidur ?
Kenapa kita menutup mata ketika kita menangis ?
Kenapa kita menutup mata ketika kita membayangkan sesuatu ?
Hal hal yang terindah di dunia ini biasanya tidak terlihat.Ada hal hal yang tidak ingin kita lepaskan dan ada orang yang tidak ingin kita tinggalkan...Tapi ingatlah, melepaskan bukan bererti akhir dari dunia melainkan awal dari kehidupan yang baru...


Kebahagiaan ada untuk mereka yang menangis, mereka yang telah disakiti, mereka yang telah mencari dan telah mencuba kerana merekalah yang biasa menghargai betapa pentingnya orang yang telah menyentuh kehidupan mereka...
Cinta adalah ketika kamu menitikkan air mata, tetapi masih peduli terhadapnya.Cinta adalah ketika dia tidak mempedulikanmu, kamu masih menunggunya dengan setia.Cinta adalah ketika dia mulai mencintai orang lain dan kamu masih boleh tersenyum sambil berkata , ” Aku turut berbahagia untukmu ”

aku suka menulis,aku menulis untuk diri sendiri,untuk kepuasan hati dan untuk dikongsi pada yang sudi..aku mungkin berkias dalam untaian kata-kata..kadangkala sukar untuk kau fahami ertinya...aku menulis adalah cara bagiku untuk meluahkan rasa,melukis isi hati dan kurangkaikan kata-kata yang hanya seindah biasa...

apa yang terjadi bukan yang ku mimpikan namun aku tabahkan hati ini, tidak seorang pun yang memahami hati dan perasaan ku betapa hebatnya kau di hati ini kenapa kau tak pernah fikirkan aku .

ku harap suatu hari kau kan mengerti siapa diriku disisimu ku tahu kau tak ingin begini tapi kau sanggup lakukannya. betapa hatiku hancur musnah berderaian tidak seorang pun yang memahami hati dan perasaanku

Friday, November 9, 2012

sumber inspirasiku



Ketika bertemu seseorang, riak wajahnya terlebih dahulu terpancar. Sekiranya yang ditemui sedang menangis, kita pasti akan mengatakan bahawa orang itu sedang bersedih. Jika orang itu sedang ketawa, tentu sekali akan dikatakan dia sedang gembira. Hebat sekali Allah ciptakan komunikasi perasaan.

Mana mungkin manusia biasa seperti saya terlepas dari cinta. Cinta adalah fitrah buat manusia. Cinta juga adalah satu anugerah yang amat bernilai dari Allah yang maha esa kepada hambanya. Kerana cinta itu begitu indah dan ia sukar dilafazkan dengan kata-kata, ramai yang cuba membuat kesimpulan apakah makna sebenar cinta.

Seorang teman itu amat penting dalam kehidupan kita. Setiap saat kita memerlukan seseorang untuk berkongsi suka dan duka bersama. Tanpa mereka, siapalah kita. Sama-sama kita menjaga persahabatan kita semua. Jujurlah dalam bersahabat, ingatkan andai sahabat terlupa. Berusahalah untuk amanah andai di beri sesuatu tanggungjawab dari sahabat kita.

Seorang teman yang memahami airmata mu jauh lebih berharga daripada seratus teman yang hanya mempercayai senyuman mu....Jika aku menyakiti hati mu, bukan niat ku untuk menyakiti mu, bukan niat ku untuk melukakan hati mu, maafkan aku kerana aku masih tidak sempurna....

Kita amat memerlukan sokongan seseorang utk terus melakukan sesuatu dalam hidup kita, terutama sekali dalam bidang penulisan kalau tiada sumber yang menjadi inspirasi maka idea mungkin susah nak digali...miss uols sweet2 mehhhhh